Általános szerződési feltételek (ÁSZF) a babulon.hu webshophoz

1.Alapvető rendelkezések

A jelen Általános Szerződési Feltételek tartalmazzák a babulon.hu (a továbbiakban: a Szolgáltató) által üzemeltetett honlapon www.babulon.hu internetes üzletben történő vásárlás (ideértve az e-shop működésével, a megrendelésekkel és a teljesítéssel kapcsolatos) szabályait, továbbá a vásárlót megillető jogokat. Az e-shop vásárlói nagykorú, cselekvőképes, magán személyek vagy jogi személyek lehetnek.

1.1. Részletes fogalmak

Szolgáltató: Livinex s.r.o., Rybný trh 333/11, 929 01 Dunajská Streda, Szlovákia, Cégjegyzékszám: 47597712, Adószám: 2024021769, EU adószám: SK2024021769, Kereskedelmi nyilvántartási ügyiratszám: 33776/T, egység: Sro, Dunaszerdahely
Felügyelő szerv: Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), Inšpektorát SOI pre Trnavský kraj: Pekárska 23, 917 01 Trnava 1, odbor technickej kontroly výrobkov a ochrany spotrebiteľa

Vásárló: Az a magán vagy jogi személy aki az e-shop szolgáltatását igénybe veszi, ezen keresztül árut rendel, vásárol. A vásárló a megrendelés elküldésével igazolja, hogy ismertetve lett az ÁFSZ-el és egyetért a benne foglaltakkal, így létrejön a szerződés a szolgáltató és vásárló között.

Termékek és árak: Termékek alatt az e-shop-on megvásárolható áru értendő. Az e-shop árai kiskereskedelmi árak, HUF-ban feltüntetve, az ÁFÁ-t tartalmazzák.

2. Adásvételi szerződés

A vásárlótól beérkezett megrendelés képezi az alapját az adásvételi szerződésnek. A beérkezett megrendelés visszaigazolásával  a szolgáltató és vásárló közt szerződéses jogviszony áll fenn, ami megszűnik az áru átvételét követően.

3. Megrendelések

A vásárló az e-shop termékkínálatából rendelhet. A szolgáltató az áru értékéhez hozzászámolja a csomagolási és posta költséget. A szolgáltató az árut a GLS futárszolgálattal küldi. A szállítási díj ezen szolgáltatók aktuális árjegyzéke alapján van meghatározva. Ha a megrendelt áru nincs raktáron, vagy kevesebb van belőle a szolgáltató haladéktalanuk tájékoztatja erről a megrendelőt. A termék rendelése a kötelező mezők kitöltésével, visszaigazolásával  és elküldésével történik. Az adatok valódiságát a megrendelő a vissszaigazolás elküldésével igazolja. A vevő az árut a megrendeléskor érvényes ár alapján kapja meg. A megrendelést követően a vásárló e-mail címére visszaigazolás érkezik. Munkatársainknak lehetősége van a megrendelővel telefonon illetve e-mailen pontosítani a megrendelést, személyes adatokat. A vásárló a visszaigazolás elküldésével kötelezi magát a megrendelt áru értékének kifizetésére, beleértve a csomagolási és postaköltséget az ÁSZF alpján.

4. Fizetési feltételek

A vásárló a vásárolt áru ellenértékét az áru átvételekor készpénzben vagy előre utalással egyenlíti ki.

5. Szállítási feltételek

A következő szállítási módon juthat el a megrendelőhöz a termék:

  • GLS futárszolgálat - a kézbesítés munkanaponként 09:00 - 18:00 történik - a szállítás ideje 2-3 munkanap, de nagyságrendtől függően változhat. Amennyiben a kézbesítési időpont nem felel meg Önnek, egyeztessen egy újabb időpontot a futárszolgálattal. A megrendelt áru a raktárkészlettől és a nagyságtól függően, több csomagba lehet elhelyezve.

Abban az esetben ha a megrendelt termék nincs raktáron, a várható szállítási időről tájékoztatjuk a megrendelőt.

6. Megrendelés törlése

A vásárló 12 órán belül törölheti a megrendelését a megrendelés visszaigazolásától számítva e-mailben. Az ilyen megrendelést megszüntetettnek tekintünk. Az e-mailben fel kell tüntetni a vásárló nevét és a megrendelés számát.

7.  Elállási jog

A megrendelőnek joga van a terméket visszaküldeni a kézbesítéstől számított 14 napon belül indoklási kötelezettség nélkül a §12 sz. törvény 108/2000 alapján. A megrendelő köteles a  terméket a szolgáltató részére hiánytalanul visszaküldeni, számlát, jótállási jegyet is beleértve. A terméket ne küldjék vissza utánvéttel - nem lesz átvéve! A szolgáltató köteles a terméket visszavenni (nem utánvétes) és további késedelem nélkül visszafizetni a termék árát a vásárlónak (legkésőbb 15 napon belül a csomag átvételét követően - § 457 PTK)
A megrendelő nem állhat el az adásvételi szerződéstől, amely tárgyát egy olyan termék képezi ami az ő személyes kivanságai alapján lett elkészítve, és a speciális jellemzőit tekintve nem lehet visszaküldeni.

8. Reklamáció, szavatosság

A megrendelő köteles ellenőrizni a csomagot, amennyiben hiányos vagy nem megfelő a termék, azt 2 napon belül az átvételt követően jelezheti a szolgáltatónál. Ilyenkor szükséges elektronikus vagy telefonos  úton megindokolni a reklamációt. A termék ha szállítás közben károsodott azt a szállító cégnél (GLS) lehet reklamálni. Reklamáció lehetséges a jótállási idő alatt, a termék és a számla másolatának visszaküldésével, reklamációs levéllel. A szolgáltató köteles a reklamációt 30 napon belül elbírálni. A szolgáltató az általa eladott árukra 2 év jótállási időt vállal. Az eladó szavatossági és jótállási felelősségére a Ptk.-ban és a 40/1964 Z.z. §619-627 sz. kormányrendeletben foglaltak az irányadóak. A számla egyben a jótállási jegy. A szavatosság érvényét veszti, amennyiben lejárt a 2 év jótállási idő, a termék károsodott, és ez a károsodás a nem rendeltetésszerű használat miatt következett be, ill. a termék rendellenes szétszedésével.

9. Adatvédelem

A szolgáltató köteles a 428/2002 sz. A személyes adatok védelméről szóló törvény alapján az adatbázisban tárolt és feldolgozott adatokat megvédeni a vissszaélésektől.

10. Záró rendelkezések

Az ÁSZF 2014.01.01.-től érvényes. A szolgáltató fenntartja a jogot, hogy az ÁSZF-et részben vagy egészben bármikor módosíthatja.
A vásárló törvényes jogai az ÁSZF-el nincsnek érintve.